Fra Lessor Payroll til LessorLøn
Fra Lessor Payroll til LessorLøn på let og elegant vis
"Et smidigt og positvt forløb fra start til slut" - sådan beskriver økonomichef Lone Jørgensen og regnskabsassistent Tina Lund fra Ejendomsvirke i det store og hele overgangen fra Lessor Payroll til LessorLøn.
"Lessor var med os hele vejen - fra det første analysemøde til opsætning af systemet og den første lønkørsel i LessorLøn," uddyber Lone Jørgensen og understreger, at ingen data er gået tabt ved overførslen, og ingen data er blevet fejlplaceret.
"Alt i alt et meget tilfredsstillende forløb!"
Inden skiftet til LessorLøn brugte Ejendomsvirke Lessor Payroll til Microsoft Dynamics NAV til lønadministrationen. Virksomheden bruger stadig Microsoft Dynamics som ERP-system.
Ejendomsvirke kører løn for knap 80 medarbejdere, hvoraf de fleste er funktionærer med en fast månedsløn.
Sikkerhed med parallelkørsel
Ejendomsvirke kørte den første løn i LessorLøn i maj 2020. Inden da havde de i tæt samarbejde med Lessors konsulent lavet en parallelkørsel for april - det vil sige en lønkørsel i det gamle system og efterfølgende en lønkørsel i det nye system for at tjekke, at det hele passede.
"Det er rart at have sikkerhed for, at alting stemmer, inden vi sætter lønkørslen i gang. Det sørgede Lessor for, at vi havde. Der var intet som helst at være utryg ved," fortæller Tina Lund og giver sin kollega helt ret i, at Lessor gennem hele forløbet var garant for sikkerhed og tryghed. "Fra det første møde til den endelige lønkørsel er alt forløbet meget professionelt."
Et komplekst lønsystem - og så alligevel helt ukompliceret
LessorLøn er i stand til at udføre alle typer lønberegninger - også de komplekse, der omfatter mange forskellige medarbejdertyper og overenskomster.
Alligevel er brugen af systemet helt ukompliceret, fortæller Tina Lund: "Jeg føler på ingen måde, at jeg sidder med et system, som kan meget mere, end jeg har behov for, og som derfor er kompliceret at bruge. LessorLøn passer faktisk præcis til os - også selvom vores lønafregning er simpel. Jeg lærte meget hurtigt, hvor jeg skulle gøre hvad. Vi har et system, der fungerer for os. Så enkelt kan det siges."
Forandringer, ja - problemer, nej
Med skiftet fra Lessor Payroll til LessorLøn får de hos Ejendomsvirke ikke blot et nyt lønsystem med en ny brugergrænseflade, men også en løsning uden samme tætte integration til Microsoft Dynamics som Lessor Payroll - og en betydeligt tættere kontakt til Lessor som leverandør af lønløsningen.
Hos Ejendomsvirke har ingen af forandringerne dog kunnet ryste de garvede lønbogholdere.
"Ja," siger Tina Lund, "vi har fået et nyt system med et nyt look. Det skal man altid vænne sig til, men jeg må sige, at både opbygningen af menuer og navngivningen af punkter og felter er så logisk og konsekvent, at der ikke er noget at være i tvivl om."
På spørgsmålet om, hvorvidt det er et problem, at lønsystemet ikke længere er komplet integreret med økonomisystemet, ryster både Tina Lund og Lone Jørgensen på hovedet: "At vores nye lønsystem ikke længere ligger inde i maven på Microsoft Dynamics er på ingen måde et problem. Vores lønkørsler er simple, og vi henter vores data uden videre. Og skulle vores lønadministration en dag blive mere kompleks, har vi hørt, at vi kan gøre brug af Lessors eget integrationsværktøj."
Med skiftet af lønsystem har Ejendomvirke samtidig sluppet kontakten til deres tidligere Microsoft-partner. De spørgsmål, der måtte være, stiller de i dag direkte til Lessors support. "Et problem? Nej, overhovedet ikke. Supportmedarbejderne hos Lessor ved, hvad de taler om. De svar, vi får, løser vores problemer. Hver gang," slutter Tina Lund og Lone Jørgensen samstemmende.
"Skiftet fra Lessor Payroll til LessorLøn forløb så smidigt, at vi knapt lagde mærke til det. Vi fik hjælp fra Lessors konsulent hele vejen igennem og kunne ikke have ønsket os det bedre."
Tina Lund, regnskabsassistent Ejendomsvirke A/SBAGGRUND
Ejendomsvirke har siden 1981 succesfuldt varetaget drift og service på både erhvervs- og boligejendomme i hele Danmark. Til de primære serviceydelser hører blandt andet administration af drift- og varmeregnskab, ejendomsvedligeholdelse og -service såvel som vedligehold af grønne områder. Hovedkontoret er placeret i Farum, hvor omkring 18 medarbejdere er beskæftiget. Størstedelen af medarbejderstaben arbejder i marken i nærheden af de ejendomme, de forvalter.